måndag 2 april 2012

Upptagenbrud_91?

Jag är fullt medveten om att jag inte varit en stjärna på att uppdatera senaste tiden. Men det har liksom bara inte blivit av. För även om jag en dag skulle ha all tid i världen så betyder inte det att inspirationen för att kunna skriva ett skapligt roligt inlägg finns där. Det gör ju i och för sig att ni får lite och göra nu. Men jag ska försöka att inte skriva ett milslångt inlägg ändå.
Äter för övrigt spaghetti nu. Det satt fint såhär vid halv tolv på kvällen. För er som ville veta det.

Få se nu då... Jo men just ja! I söndags (inte igår, förra veckan) fyllde ju min kära kusin Sandra år. Så efter jobbet var det bara hem att sadla om för en middag på Broken tillsammans med henne, Lisa, Tobbe, Niklas, Marcus och Jacob (två av Sandras roomies på Blåkulla). Mycket trevligt. Och mycket god mat.
Det var en fin avslutning på vecka tolv. Jag fick starta vecka tretton med en heldag i Sadeln. Bokstavligt talat. 8.30-20.00. Kastrullen skulle ha någon slags tävling som gjorde att vi hade Sadeln öppet längre, så där satt jag, Robin och Olle i lifthuset och ugglade och drack cola samtidigt som jag hade en väldigt irriterad Lisa i luren som fastnat i Krokom eftersom att Östersunds station var bombhotat så ingenting fick passera där. Seriöst. Vem väljer att bombhota Östersunds station?
Några timmar senare fick jag äntligen gå hem och ta av mig kläderna som inte var torra på en endaste fläck.
Tur jag var ledig dagen efter.
Jag och Sandra tog oss ut i ett alldeles för slaskigt Björnen där snön var brun och täckt av kvistar från träden som blåst ner. Vi kom till Elvira i Sadeln och där gav vi upp. En wokmiddag, ett träningspass och en svängom till Bygget på kvällen fick avsluta dagen. Kusinerna levererade.

Sedan hände något. Istället för regn kom det snö. Say whaaat? Det var typ allas reaktion på det hela. Istället för att bli dyngsur förvandlades vi allihopa till små röd/svart/vita snögubbar. Lyckan som uppstår....
Och det snöade. Jag måste bara... WOHOOOOOO!!!
Så.

I fredags var det som vanligt party i Förberget. Skidskoleavslutningar. När alla ska upp i Nallen. Helst samtidigt. Och bredvid står Järven - tom. Men Nallen är ju Åres mest eftertraktade lift. Vi säger så. I lördags var det också partaj för hela slanten. Björnenmästerskapet gick av stapeln i Nallebacken, (ni hör ju, Nallen är the place to be). Ungarna kom en efter en och berättade, helt uppspelta, att de skulle tävla och jag lovade allihopa att heja på dem.
"- JAG SKA KÖRA I RACERFART!!!!" / Marius
Efteråt dansade jag och ungarna loss till Levels och sedan fick jag hjälp av Viggo och Tuva som stod, beredda med händerna på stoppknappen, ifall någon skulle trilla. Söta barn.
När Tuva och Viggo gett upp kommer Marius för avlösning;
- Nu ska jag jobba. För jag behöver det.
 Tack för hjälpen allihopa.
Hela lördagen var så himla underbar. Solen var framme. Trevliga gäster. Massa goa ungar. En sådan där bra dag helt enkelt.

Sängdags. Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar