torsdag 12 april 2012

Hej våren?



Alla ni som ser något gult i bilden räcker upp en hand.
Ett säkert vårtecken? Sen att jag typ inte har någon snö kvar utanför fönstret är en helt annan sak.
Det var slask i några veckor med ett väldigt regnande. Plötsligt blev det kallare och så började det snöa istället för att regna. Så var det så ett tag. Nu har det blivit lite varmare igen och så är det sån där sörjig snö, hajjar ni? Det där med väder har jag aldrig förstått mig på och kommer nog aldrig att göra det heller. Även om vissa gäster verkar se mig som en vädergud (?!). Nej, snälla lilla vän. Jag vet inte om det kommer att blåsa hela dagen och definitivt inte om kabin kommer att vara öppen imorgon.

Tre arbetsdagar kvar. TRE dagar. Helt stört. Men ack, så sant. Fredag. Lördag. Söndag. Då vi också avslutar det hela lite fint med en personalfest. Det kan ju inte bli annat än succé. I got that feeling.
Annars har jag hunnit med en hel del den här veckan. I måndags körde jag och Sofia lite nostalgikväll med resedagsboksläsande och en sån där titta-igenom-alla-bilder-(vi-tog-på-fem-veckor)-på-tjugo-minuter-grej. Himla mysigt. Och jag tror faktiskt att man kan skymta ett sexpack på min mage nu, så mycket som jag skrattade.
Igår traskade jag och Elvira upp till Övre Hermelinen för att äta middag med Lisas familj och de som äger huset Lisa bor i. Ja.. Och så Lisa förstås. Skön kväll. För att sedan fortsätta veckan med att vara ledig idag, ta några åk i backen med Sandra, Lisa och David, och sedan få besök av TobbelitoZ och köra ett pannkaksrace.
Göttmos.
Jag gillar det här livet.

Hatar när man trodde att man hade lite mer inspiration, så hade man inte det ändå. Adjö.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar