måndag 2 april 2012

Någon mer än jag som glömde bort att det var 1 april igår?

Innan hade jag, Lisa och Elvira sagt att någonting måste vi ju komma på till första april. Lura pistörerna, driva med gästerna, vad som helst!
Dock blev det i slutändan jag som utsattes för det och blev därmed mobboffret på jobbet.

Morgonmöte. Olle snackar om det vanliga; öppna/stängda liftar, temperatur, vind, väder, något speciellt evengemag och blablabla. Alla sitter som vanligt och halvsover. Olle tillägger att jag och Pär (i copperhilliften) måste jobba över eftersom att Copper Hill har en bokning med cirka 50 personer som ska upp med våra liftar vid 17.30. Det var ingen som reagerade på det med tanke på att vi hade Sadeln öppen till sju i måndags för ett evenemang. Pär kunde inte jobba, men det skulle vi lösa på något sätt. Just idag, när jag inte hade någon som helst lust att jobba längre än jag behövde, så måste jag jobba till i alla fall klockan sex...
- Vaddå Olle, måste JAG jobba?
- Ja, det lär du ju göra då.
Tack för den. Lite halvt sur, eller ja, väldigt sur, gick jag upp till Förberget.

På eftermiddagen ringer Robin och frågar om jag kan gå in och ta telefonen.
- Ja, Linda.. Ikväll måste vi ju köra Järven till sju.
- Sju?! Olle sa ju från halv sex och det tar väl inte så lång tid att köra upp alla...?
- Nej, men sju är det i alla fall. Som det är bokat. Är det ok för dig?
- Ja, jo... Det går väl bra.
- Tack Linda! Sen var det en till sak. Det är några medbringare i Järven som sitter lite fel och det skulle behöva fixas ikväll. Kan du ta det?
Jag fattade verkligen inte vad han menade med det eftersom jag jobbat sedan i torsdags och inget hade varit annorlunda eller konstigt på det sättet.
- Jaha, aja. Kan jag inte fixa det efter stängning och innan de där människorna kommer?
- Nja, det vore bra om det gjordes ikväll.
Jag blev lite surare än jag var innan och fattade inte varför jag var tvungen att vänta till kvällen.
- Men jag ska iväg ikväll, så jag kan inte vara kvar hur länge som helst. Men det löser vi.
- Ne, okej.. Jaha... Men Linda, du vet väl vad det är för dag idag va?
Under tiden har Olle kommit in och ställt sig bredvid och bara flinar.
- Så... Det kommer inte 50 personer som ska upp med Järven kl. 17.30?
- Nej. HAHAHAHAHAHAHA
- Hejdå Robin!

Inte nog med det. På morgonen var jag lite vimsigare än jag brukar vara. Nallens nödstopp fungerade inte så jag tog in den för avrinning och satte därför in en vanlig kontakt under tiden så att vi fortfarande kunde köra liften. Bengt grejar med det där nödstoppet och jag tar ut den igen, trycker ner den i marken, säger till Johanna (en jag jobbade med i helgen) att trycka på stopp. Det funkade inte. Nallen fortsatte gå. Några gånger till. Inget hände. Nehe, då var det väl bara att ta in den där himla nödstoppen igen då, tänkte jag och började gå in tills jag möter Bengt halvvägs in, flinande och det slår mig att jag inte ens stoppat i kontakten till nödstoppet.
Bright tjej.
Att det var jag som var mobboffret på jobbet igår är inte konstigt alls. Inte det minsta.
Men det bjuder jag på. Bubbelpool med ligan på kvällen satt mer än fint.

Färdigsnackat för idag. Adjö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar