söndag 8 maj 2011

Eagles MC, Järpen - den coola avslutningsfesten.

Vart var jag? Just ja; avslutningsfesten. Den var som en bal på slottet. Alldeles, alldeles underbar. Eller okej. Riiiktigt som en bal på slottet var den ju kanske inte. I varje fall inte lika romantisk. Men man kan ju faktiskt inte få allting här i livet. Och vi överlevde ändå, vill jag meddela.

Var så goda; BILDBOMB!


Vi laddar upp inför MCträffen, on Bluehill.

SNYGGSTINA!

JAG & MIA!

ELVIRA & STINA!




Som sagt. (Jag är väldigt säker på att jag har sagt det förut). Björnens liftwaffar är lite coolare än alla andra.

MIA!

DAVID!


PEPPE och hans supertajtass.


P U S S :*


Årets Kvinnliga Stor-Åke






När vi sedan kom till Järpen blev de som ville bjudna på en liten motorcykeltur. Det var KULKULKUL! =D Jag kände mig cool.
Lite i alla fall.
Samtidigt var det lite mingel med salta pinnar (och varandra då, självfallet) och bara allmänt chill.


Susanne var lätt sötast i utstyrseln vi fick låna av Håkan. Hon är redo för en tur!



Alla var helt överlyckliga när var och en kom tillbaka från sin svängom på motorcykeln. Slår vad om att Olle kände sig skapligt stolt ;)



JON & CLEMME tog en svängom. Clemmes åk är ju lite coolare än Jons.

HANNA (skidlärare) posar för fullt.






Omslagsbejb


<3

När vi åkt motorcykel, minglat, ätit oss mätta på salta pinnar och chillat lite mer var det, efter några timmar, dags för mat. Den var himmelsk. Det var den godaste maten jag ätit på ett väldigt bra tag. Inte för att jag underskattar mig själv och min matlagning (jag har ju faktiskt lagat mat åt mig själv hela vintern. För att inte prata om våra puckomiddagar) men den här var... Excellent! Potatisgratäng, något slags kött och världens mest underbara svampsås till det. Skulle kunna säga att middagen var ett av det bästa på hela kvällen. Till efterrätt serverades en mäktig morotskaka. Alla ville ha och alla var lika rädda för att inte orka äta så mycket av den, men jag tror faktiskt att var och en av oss lyckades klämma i oss en bit var i alla fall.
Under tiden sjöng Ingis sånger till oss liftvärdar och pistörer som hon och Olle hade kokat ihop. Det blev många skrattanfall - det passade ju så klockrent in. På varenda en dessutom. Ingemars tjabbel på radion, min bältros och att jag alltid var sen tillbaka från lunchen, Ingrids "ah juste" när man säger något på radion, Elviras alla ragg i liften, Clemme som far runt som han vill, Kurt-Åke - Nallens (Stor-Åkes) charmör och så vidare... Aldrig tog det slut.

HÅKAN & CLEMME

Årets Manliga Span


Jon är en himla charmig kille.

NIKLAS!

ELVIRA & MIKAEL!

JON & INGEMAR!

SIMON & HANNA


Årets Kvinnliga Rookie



:)

Ehhheeeeeeee, the gang. Eller nåt åt det hållet.

Vargen-Tommy (som utsågs till Årets Manliga Rookie) & Simon



Årets Kvinnliga Keep Up The Good Work




Årets Kvinnliga Span


ADAM (Årets Manliga Keep Up The Good Work) & DAVID!

David och skidlärar-Hanna sjöng en trudelutt. Försökte i alla fall.




Det var ju en sådan där... Inte prisutdelning, men nästan. Diplomutdelning, got it.
Årets...
- Rookie: Hanna Bäckman & Tommy Lindman
- Keep Up The Good Work: Elvira Andersson & Adam Dock
- Span: Stina Andersson & Peppe Skoknes
- Stor-Åke: Linda Westerberg Staaf & Kurt-Åke Emanuelsson

Neeeej, det är inte bara för att Kurt-Åke heter som han gör, som han fick det där diplomet. Jag ska förklara för er som inte vet. I Björnen finns det en stor träbjörn som står och pratar med allt och alla hela dagarna. Därav mitt diplom... Ni kan säkert lista ut varför jag fick det. Kurt-Åke har en egen historia bakom sig. Därav hans diplom.

Jag skulle vilja tacka alla er som var med för en fantastisk kväll och en superhärlig säsong! Stor Kram till er alla, mina goa arbetskamrater :')

Ett sista inlägg kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar