torsdag 15 december 2011

Bildag + skidåkning + intro = :)

Bildag igår. Skidåkning och intro med hela Skistar idag.

Och med bildag så menar jag...











Hitta Elviras bil på Holiday Clubparkeringen. Skotta fram Elviras bil på Holiday Clubparkeringen. Åka och köpa startkablar till Elviras bil som vi nu skottat fram på Holiday Clubparkeringen. Hitta barmark under Elviras bil på Holiday Clubparkeringen.. Ja, den hade stått där i närmare tre månader. Mitt stjärnskott till bil fick vara dagens hjälte och hjälpa till att starta Elviras bil, som nu för tiden heter Kräket Med Kärlek.
Tre Tekniska Brudar.
Folk måste undrat hur vi är funtade egentligen när vi blev överlyckliga över att vi lyckats sätta startkablarna rätt (jo, vi hade ringt min mamma OCH läst beskrivningen) och står där och tjoar och tjimmar och tar kort till höger och vänster.
Tre Tekniska Brudar.
Vi åkte till verkstan som skulle fixa däcken på Kräket och ladda stackarns batteri. Sedan vidare till en mack för att kolla nivån i kylaren och luft i däcken.
Mannen bakom disken <3 som jag verkligen måste hedra om han trodde att jag var normal och helt frisk i huvudet. Inte helt säkert att att han trodde det dock...
Sedan lussebulls & glögghäng i min koja.
Ett perfekt avslut på en perfekt bildag.

Dilemma nummer två: vi skulle till gymmet. På zumba dessutom.
Så förbaskat svårt det ska vara då. Jag var arg tills jag kom på att det ju faktiskt var första gången någonsin i mitt liv som jag dansade zumba. Dansa var att överdriva. Första gången någonsin i mitt liv som jag försökte dansa zumba. Det lät bättre.
Citerar My: "...sen när vi skulle skaka rumpa. Alltså jag KAN inte skaka rumpa. Jag kan dallra. Jag bara stod där och väntade på att de skulle säga att vi var med i dolda kameran eller nåt".
Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Klockan 9 imorse tryckte jag, Sofia, Lisa, Therese och Jesper in oss och skidor, stavar, pjäxor och brädor i den sistnämdas bil och åkte bort till Hamrebacken i Duved.
Några "aaaaj, mina fötter värker", "mina vader krampar", "jag vurpade två gånger" och "himmel vad ringrostig man är, hoppas ingen ser mig" senare packade vi in oss i Jespers familjebil igen för lite lunch hemma i Björnen innan det var dags för introduktion på Tott Hotell med hela Skistar. Överallt hördes "hej, kul att se dig, är allt bra?". Underbart att få träffa ytterligare några gamla godingar!
Först blev det shopping så det stod härliga till. Blir lätt så när Skistar bestämmer sig för att sälja en massa skidgrejer för typ halva priset. Två par vantar och ett par googles blev det för min del. Vantar var ett måste. Fick ju lov att slänga mina när förra säsongen var över, då jag dödat dom. Totalt.
Vi trängde in oss i matsalen. Lyssnade. Skrattade. Applåderade. Åt korv. Drack cola. Lyssnade på saga.
Det var det introt.
(Sen hämtade vi hämtade Kräket på verkstan).

Och gissa vad? Det blev gymmet idag igen. Nu är jag helt död och tänker ge sängen mer uppmärksamhet än vad den kanske egentligen vill ha.
Imorgon är det dejt med liftvärdarna. Pigg & glad klockan 8 imorgon bitti alltså.

Godnatt.

1 kommentar:

  1. Du skriver så himla bra. Sitter här och bara små-ler och ser det hela framför mej.
    Och vem behöver killar till att fixa bilar när det finns 3 puckon. Precis. Känns bra att Popel har fått en kompis som verkar vara i samma fina standard som Pärlan. Jag hejar på Kräket!! =)
    Och så till sist, appropå dina vantar. Ja det var på tiden att du köpte ett par nya =P
    Puss på dej.

    SvaraRadera